Mollie Recurring testen betaling blijft pending

Bij Pronamic werken we momenteel hard aan de ondersteuning van Mollie Recurring in de Pronamic iDEAL plugin. Hierbij liepen we tegen het probleem aan dat test incasso betalingen de status pending  bleven houden. We hebben daarom zojuist even geïnformeerd bij Mollie wat we over het hoofd zien:

Hallo Mollie,

We zijn momenteel bezig met de Mollie Recurring API en lopen tegen een probleem aan. De test directdebit betaling blijft de status pending houden terwijl er een valid mandate is:

curl -X GET https://api.mollie.nl/v1/payments/tr_********** -H "Authorization: Bearer test_******************************"
curl -X GET https://api.mollie.nl/v1/customers/cst_**********/mandates/mdt_********** -H "Authorization: Bearer test_******************************"

Zien wij iets over het hoofd?

Het handige van Mollie is dat de API ook eenvoudig via curl  is aan te roepen. In combinatie met tools zoals underscore-cli of jq kun je zo de Mollie API eenvoudig testen.

jq

brew install jq
curl -X GET https://api.mollie.nl/v1/payments/tr_********** -H "Authorization: Bearer test_******************************" | jq

Mollie API test curl jq

underscore-cli

npm install -g underscore-cli
curl -X GET https://api.mollie.nl/v1/payments/tr_********** -H "Authorization: Bearer test_******************************" | underscore print --color

Mollie API test curl underscore

Update maandag 10 oktober

Inmiddels hebben we een reactie gekregen van Mollie:

In de testmodus klopt dit inderdaad. Om recurring te testen kun je dit het beste doen met de Creditcard betaalmethode. Dit zal hetzelfde werken als met SEPA-incasso.

Als er nog vragen zijn, horen wij deze graag. Veel informatie is overigens ook terug te vinden op onze Support-pagina: https://www.mollie.com/nl/support

Het is wel jammer dat dit in testmodus niet correct werkt en Mollie ook geen stappen lijkt te nemen om dit of de documentatie hiervan te verbeteren.

2 gedachten over “Mollie Recurring testen betaling blijft pending”

  1. Top, ik liep tegen hetzelfde probleem aan, fijn dat ik hier even kan lezen wat de oorzaak is.
    Zou wel handig zijn als mollie hier in de testmodus een oplossing voor kan fixen, afijn we gaan verder testen met creditcard.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *