Ogone DirectLink 50001111 fout

Tijdens het onderzoeken van de werking van Ogone DirectLink API kregen we bij elk bericht die we naar Ogone communiceerden het volgende bericht terug:

<?xml version="1.0"?>
<ncresponse

orderID="1375185042"
PAYID="0"
NCERROR="50001111"
STATUS="0">
</ncresponse>

Aan de hand van deze foutmelding konden we helaas niet achterhalen wat er precies fout ging. In het Ogone “Lijst van betalingsstatussen en foutcodes” document konden we lezen dat deze foutcode voor een “Datavalidatiefout” stond, maar dat hielp ook weinig.

Na een zoektocht via Google kwamen we al snel enkele andere Ogone gebruikers tegen die ook dit probleem hadden:

Uiteindelijk hebben we meer opheldering kunnen krijgen over de betreffende foutcode door Ogone meer parameters terug te laten sturen. Via het Ogone dashboard kan dit op de pagina “Configureren » Technische informatie » Feedback” onder “Directlink » Dynamische parameters” geconfigureerd worden. Door de ‘NCERRORPLUS’ parameter toe te voegen wordt het XML antwoord van Ogone veel duidelijker:

<?xml version="1.0"?>
<ncresponse

orderID="1375185989"
PAYID="0"
NCERROR="50001123"
STATUS="0"
NCERRORPLUS="Card type not active for the merchant">
</ncresponse>

Na het wijzigen van ons Visa creditcard testnummer ‘4111111111111111’ naar een MasterCard testnummer ‘5555555555554444’ konden we verder met het testen van de Ogone DirectLink API.

http://www.paypalobjects.com/en_US/vhelp/paypalmanager_help/credit_card_numbers.htm

Waarschijnlijk gaan we binnenkort de Ogone DirectLink API ook ondersteunen binnen de Pronamic iDEAL plugin zodat deze nog breder is in te zetten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *