Helaas begint het jaar voor Twinfield met de nodige storingen. Op 4 januari gaf ik al via Twitter dat het genereren van een PDF-factuur ruim 30 minuten duurde:
Twinfield al 30 minuten bezig met het genereren van een PDF-factuur… 😬 #twinfield #frustrated pic.twitter.com/UyTtPEnpHa
— Remco Tolsma (@remcotolsma) January 4, 2018
Twinfield reageerde daar erg vlot op en gaf ook binnen een uur aan dat alles weer op volle snelheid zou moeten functioneren:
Als het goed is werkt alles nu weer op volle snelheid, is dat bij jou ook te merken Remco?
— Twinfield Accounting (@Twinfield) January 4, 2018
Zo'n snelle reactie zonder toelichting waarom Twinfield zo traag reageerde geeft mij als programmeur niet veel vertrouwen. Ik vraag me dan al snel af of er überhaupt naar de oorzaak van de vertraging is gezocht.
Een paar dagen later blijkt ook wel dat Twinfield hier waarschijnlijk niet heel goed naar gekeken heeft. In de periode van 4 t/m 9 januari klagen namelijk meerdere gebruikers over de traagheid. Inmiddels toont Twinfield ook binnen het dashboard hier een melding over:
De snelheid op het accounting cluster is langzamer dan u gewend bent. Wij werken aan een oplossing.
Twinfield

Naast bovenstaande melding is tijdens het werken in Twinfield ook goed te merken dat het systeem niet stabiel draait. Zo zien wij regelmatig de volgende 500
-meldingen:

Deze issues komen met het einde van 2017 en het 4e kwartaal op een vrij ongunstig moment. Hopelijk weet het Twinfield team het probleem snel op te lossen. En hopelijk geven ze dit keer ook goed aan het wat het probleem precies was en hoe dit in de toekomst voorkomen gaat worden.
Update 11 januari 2018
Inmiddels zijn we 2 werkdagen verder en helaas heb ik nog niks van Twinfield vernomen. Tijdens het werken in Twinfield komen er echter nog wel zeer regelmatig fouten voorbij, bijvoorbeeld:
An error occurred on the server. Always include the following error reference when you report this error: 11/01/2018 P92376.
Twinfield
